28 januari 2014

Empties

Jag brukar gilla att läsa empties-inlägg på folks bloggar, så tänkte att jag också skulle börja med såna. Hoppas någon tycker det är intressant. :)
                                                                                                                
Mudd Original Mask Deep Cleansing Pure Clay Formula (Boots £0.99). Den här masken luktade inte väldigt gott alls, men den var väldigt bra. Hyn kändes väldigt ren efteråt, och det kändes verkligen som om den tog bort oljigheter och orenheter ur huden. Huden kändes otroligt mjuk efteråt! Det fanns ganska mycket i den här förpackningen, så skulle nog räcka till mer än en gång. Den finns i större förpackning och jag kan tänka mig att köpa den något tag.
Montagne Jeunesse Mud Pac Dead Sea (Boots £1). En annan mud mask. Den här doftade mycket bättre än den förra, och också fast den var riktigt bra och hyn kändes mjuk och ren efteråt, så tycker jag inte den var riktigt lika bra som den förra.
Ginger Sparkle Hand Cream 30ml (The Body Shop £4). Det här är en produkt jag köpte då det var 4 för 2 hos Body Shop och jag redan skulle ha två saker, så det här är en av de två produkter jag klickade med bara för att. Den doftar otroligt juligt, som en blandning mellan pepparkakor, hyacinter och glögg. Så den här passar nog bäst runt jul (och är en limited edition dessutom). Det här en väldigt liten förpackning och kostar ganska mycket, men den är dryg. Ibland tycker jag det blir som en lite obehaglig hinna på händerna av den, också fast man tar bara en väldigt liten klick. Men är ändå en helt okay handkräm. Den är ganska hård i sin konsistens, jämfört med de flesta andra handkrämer. Doftar som sagt otroligt gott, men är nog inte en favorit i handkrämsväg. Osäker om jag skulle köpa den igen, i så fall mer för doftens skull. 
Boots Tea Tree & Witch Hazel 6 Facial Pore Strips 6st (Boots £4.99). Den här produkten fick följa med hem då jag ville ha några facial pore stips. Det här var den billigaste varianten. Enligt mig var den här produkten helt okay, inte lika bra som lite dyrare varianter, men den funkar. De är inte riktigt så effektiva som jag skulle vilja, de lämnar kvar en hel del pormaskar, och blev ofta kvar en del av "limmet" på huden. Kommer nog inte köpa de här igen, utan satsar nog på att lägga ut några pund extra för ett annat märke. Som budgetvariant är den helt okay, men man får väl vad man betalar för, som det så vackert heter.
Tea Tree Night Lotion 30ml (The Body Shop £9). Det här är en produkt jag verkligen älskar. Man behöver bara lite av den (tror jag använde av den här 2-3 månader), och den gör inte min hy fet, oljig och hemsk som många andra krämer har gjort. Huden känns mjuk och bra ännu följande morgon, och jag tycker det hjälpt till att minska finnar och annat jobbigt. Det här är absolut en favorit.
Tea Tree Skin Clearing Lotion 15ml (The Body Shop £3). Det här är pytteversionen, men den är så dryg att jag kunde använda av den i över två månader. Den har också hjälpt till att minska jobbigheter i hyn. Tyvärr tycker jag inte den återfuktar väldigt bra, speciellt medan jag var i Finland märkte jag att den lämnade torra fläckar fast man smort in ordentligt. Den gör också min hud lite oljig efter några timmar, men jag har ändå skaffat mer av den, för den har hjälpt min hud. Plus att den varit bättre än de flesta dagkrämer jag använt.
Aussie Mega Instans Conditioner 400ml (Boots £5.99). Det här är en otroligt dryg produkt. Den gör mitt hår otroligt mjukt och bra. Klart en produkt jag köper igen. Har tidigare prövat andra Aussie-produkter som jag också älskat!
Soap & Glory Hand Food Hand Cream 125ml (Boots £5). Älskar den här handkrämen! Doftar härligt, är otroligt dryg och gör händerna mjuka. Den drar fort in i huden, och man behöver bara en pytteklick. Det jobbigaste är väl att, som med alla tuber, finns det otroligt mycket kvar i den ännu då man inte längre får ut något ur den. Jag klippte upp den, och kunde använda av den flera veckor ännu innan den var helt slut. Jag tycker den doftar härligt, men ganska starkt, så jag skulle tro att det finns fler som skulle ha svårt för den.

1 kommentar:

  1. Är också jätteförjust i empties-inlägg så dethär var så kul att läsa :D

    SvaraRadera