01 oktober 2013

Royal Albert Hall och Mcfly's 10th Anniversary Concert

Efter att ha degat på hotellet och slötittat på tv i någon timme var det dags att söka sig mot Royal Albert Hall. Det blev ett snabbt stopp på vägen för att köpa öronproppar och tugga lite hamburgare.
En av mina favoritblusar! Per köpte den åt mig då jag stått och velat en låång stund, men kommit fram till att jag inte hade råd att köpa den. Och mitt HÅR! Galet långt plötsligt!

Royal Albert Hall är en fantastiskt vacker byggnad, både utanpå och inuti. Och STOR! Vi kom dit ganska tidigt eftersom vi startat i god tid, dels för att vi gjorde stopp på vägen och dels för att vi inte var heeelt hundra på hur vi skulle gå för att komma dit.













Tyvärr fick vi gå efter drygt halva konserten. Jag började må helt otroligt illa, och eftersom vi satt i mitten av en rad kändes det inte väldigt "säkert" då det mest kändes som om jag skulle spy vilken sekund som helst. Det var inte bättre efter att jag fått frisk luft, så vi gjorde beslutet att gå. Är fortfarande ledsen över det, och ångrar mig lite. Samtidigt inser jag att det inte skulle blivit till så mycket om vi stannat, med tanke på hur urk jag mådde. Känns ännu mer blä att vi gick strax efter att James och Matt dök upp på scenen. Men, vi har sett McFly två gånger förut, och hinner förhoppningsvis se dem ännu innan vi flyttar. Och det kändes som ett bättre val att gå istället för att möjligen spy över någon och förstöra fleras kväll. Dessutom är väl mitt välmående viktigare än en konsert, i slutändan? Gjorde mig ledsen och kändes väldigt synd, nevertheless, men sånt händer.

Så länge jag mådde fint var kvällen i alla fall fantastisk! Men hur det kommer sig att jag alltid hamnar bredvid jobbiga människor på sådana här tillställningar fattar jag inte riktigt. Tur att jag har Per på andra sidan i alla fall, så det i alla fall på ena sidan står en normal människa som kan bete sig! ;)

3 kommentarer:

  1. Tycker fortfarande det är så synd att du började må dåligt halvvägs in! :( Tänkte faktiskt på det ifall du hann se Matt och James alls, men det var ju bra om ni gjorde det! Även om det inte var för så länge :/

    SvaraRadera
  2. nej vad jobbigt, har hänt mig också en gång förut. Men ja kanske nästa gång mår du bättre. Du får helt enkelt ladda upp med må bra saker före. Det som brukar hjälpa för mig men som kan låta lite konstigt är alkohol. särskilt om man har ont i magen, kan ett glas rött vin hjälpa. men jag kan förstå om du tycker att det låter konstigt och inte vill pröva, men som sagt det funkar för mig.

    annars blev jag jätte förtjust i albert hall verkar vara helt optimal för att se på konsert i. med andra ord jag vill också vara på en konsert i albert hall. :( bara lite avundsjuk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är nog inte alkohol något som skulle bota mitt magont, tror jag. :) Jag börjar för det mesta må småilla redan av bara någon klunk, oberoende av vad för alkohol det är.

      Royal Albert Hall är verkligen vacker!! Tyvärr verkar de inte ha väldigt många "vanliga" konserter där (alltså sådan musik jag tenderar lyssna på), utan med mot det klassiska och mer (enligt mig) annorlunda hållet.

      Radera