05 september 2013

Klosterbacken #2

Här kommer de sista bilderna från vårt besök på Klosterbacken!


Det gick inte så himla bra för honom, hehe.









Jag: Kan du flytta på dig, du är i vägen då jag försöker fota!
En stund senare.
Jag: Nu kan du komma tillbaka.
Per: Får jag det? är jag inte i vägen längre? :(

Vi hittade en tobaksodling, och lärde oss att det har tillverkats tobak i Åbo, och det ganska länge.



Per: Dom borde ha något för alla dom här stegarna och sånt dom har här. 
Jag: Men nu är vi i Finland. Finländare tenderar vara bättre på att kontrollera sina barn än britterna är.
Per: Det är inte barnen jag är rädd för. Jag är rädd för att inte kunna kontrollera mig själv!



Vi hittade en brandsläckare som såg lite malplacerad ut. ;)
De hade en utställning om friartider och förberedelser inför äktenskapet som var riktigt intressant att titta på.






1 kommentar:

  1. Åh, dendär sista bilden påminner mig om Pippi och stöveln utanför skomakarens butik XD
    Och Pers "inte ivägen längre"-min är för bra :D

    SvaraRadera