25 juli 2013

Finströms kyrka

Under tiden jag var på Åland bestämde Eva, Danella och jag att vi skulle åka runt och turista lite. Så 13 juli använde vi nästan en hel dag till att bara åka runt och titta på ställen! Otroligt kul eftersom jag inte egentligen varit till så många av ställena ordentligt, trots att jag bodde tre år på Åland. Eifos, Fanny och jag passade dessutom på att vara till Sjöfartsmuseet och Pommern lördagen (20e) innan jag åkte tillbaka till fastlandet.

Det blev en hel del foton, så tänkte att det nog är bäst att dela upp allt i olika inlägg. Första stället vi stannade vid var Finströms kyrka. Tyvärr blev det en riktig snabbvisit eftersom de verkade hålla på med något i kyrkan så vi var inte in. Men en fin kyrka och kyrkogård var det i vilket fall som helst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar