11 september 2012

Frankrike, Dag 2 #2

Då vi kom ut från caféet såg vi att folk köade till stuntshowen som vi trodde vad över. Vi skyndade oss dit och hann med in. Den var ungefär 45 minuter lång och galet bra! Mellan grejerna berättade de dessutom hur trick görs och annat intressant. Lärde mig bland annat att bilar som används till stuntgrejer har motorcykelmotor och av säkerhetsskäl bara en femliterstank.










 Efter showen ville Per åka en grej innan vi skulle fortsätta till Disneyland Parken. Jag blev svag i knäna bara av att se tornet.


 Tyvärr var kön dit så lång då det plötsligt dykt upp massor mera folk medan vi var på stuntshowen så vi bestämde oss för att fortsätta till följande park istället.





 Då Per gick och lämnade in vår väska till bagagestället blev han betjänad av en finländare, vilket var ganska kul. Enligt henne träffar hon inte väldigt ofta på finländare där.


 Vi såg massor av godsaker på ett café och bara måste köpa en donuts. Det är ungefär det godaste jag ätit någonsin. Mjuk och nybakad. Den liksom bara smälte i munnen och smaklökarna dog lite av lycka! Till och med mycket godare än Krispy Kreme!
 Jag älskar Dinseyslottet. Tyvärr hände det inget intressant inne i det, men de två butikerna som fanns där var väldigt fina (den ena var julpyntad och innehöll julrelaterade saker, vilket kändes ytterst fel då det var ungefär 30 grader, blå himmel, full sol och vindstilla ute). De höll på bygga/renovera/fixa något där inne, så kanske det snart kommer hända något mer.




 Eftersom mycket hade långa köer och jag inte gillar saker som är högt upp, eller går fort, osv, och det mesta hade ganska långa köer, så fick det bli att åka små söta båtar. Dit var kön väldigt kort, och det gick långsamt, höhö. Vi fick en båt helt för oss själva, fast det skulle fått plats med fler människor. Längs rutten fanns en massa miniatyrvarianter av byggnader och liknande från olika sagor.






2 kommentarer:

  1. Jag TROR jag vet butiken som ni köpte donitsen i :D Hade de sockervadd också? Man ville ju ha allt där inne nästan!!
    De höll på att fixa med slottet redan när jag var där med Mats,men då på utsidan... förstörde ju illusionen lite när man såg en skylift precis bredvid o den var mycket större än man trodde den sku vara bredvid slottet XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nääe, det reagerade jag inte på att där skulle ha funnits, men kanske. Det var från ett café. :P

      Radera