29 mars 2012

Tomatplantering

Idag tog jag äntligen tag i omplanteringen av våra tomater och eftersom jag vet att ni alla är nyfikna på det så ska jag dela med mig av lite bilder.

Imorse sprang Per och jag till 99p store för att köpa krukor och muld. 10 krukor och 15 liter muld för totalt £1.98 känns ju inte allt för dåligt. Jag vet att de kommer behöva större krukor så småningom, men de behövde verkligen flytta hemifrån och Per skulle inte plantera om dem medan jag var borta. 
I brist på annat underlag klippte jag upp en Waitrose-kasse och använde den. 27 tomatplantor fanns det!!! TJUGOSJU! Planterade om de 10 största och gjorde mig av med resten, för vad skulle vi göra med 27 tomatplantor?! Redan 10 är för många, så tror vi ska försöka hitta nya hem till några av dem.
Tror de är lite gladare nu! Våra fina tomatplantor. Nu hoppas vi på att de ska överleva och inte dö sådär som alla andra blommor och växter vi försökt ta hand om...
Jag har inte gröna fingrar, men varje gång det gäller att plantera om, eller bara plantera saker, så återupptäcker jag hur roligt det är att hålla på med sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar