09 juni 2011

Humorlandskampen 2011

I början av maj var ju jag och pojkvännen och såg humorlandskampen i Åbo. Har tänkt skriva om det hur länge som helst, men det har aldrig blivit av. Så, det kommer bli allt annat än ett långt inlägg.

Två av komikerna var personer jag länge velat se, och två var personer jag aldrig tidigare hört om. André Wickström, Jaakko Saariluoma, Tomas Järvheden och Isak Jansson (och Stan Saanila). Alla var riktigt bra tycker jag. Men Isak var antagligen den som imponerade mig mest. Visste inget om honom före det där, och hans engelska var ju hur sjukt bra som helst! Jag hade räknat med att de han sa på engelska skulle bli den vanliga hej-jag-är-från-sverige engelskan, men det var allt annat än det.

Tja, jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Det var så himla längesen (eller nja, SÅ längesen var det ju inte). Det var helt klart värt att se det! Absolut. Jag skrattade så jag hade ont i både magen och kinderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar